Κυριακή 14 Φεβρουαρίου 2010

Οι υποψήφιοι για τα ΟΣΚΑΡ


Οι ταινίες "Avatar" και "The Hurt Locker" οδηγούν την κούρσα των υποψηφιοτήτων των 82ων βραβείων Οσκαρ καθώς διεκδικούν από εννιά βραβεία η καθεμία.




Η ταινία του Quentin Tarantino, "Inglourious Basterds", είναι υποψήφια σε οκτώ κατηγορίες ενώ οι ταινίες "Precious: Based on the Novel 'Push' by Sapphire" και "Up In The Air" είναι υποψήφιες σε έξι κατηγορίες η καθεμία.



Το Οσκαρ καλύτερης ταινίας διεκδικούν οι ταινίες: "Avatar", "The Blind Side", "District 9", "An Education", "The Hurt Locker", "Inglourious Basterds", "Precious: Based on the Novel 'Push' by Sapphire", "A Serious Man", "Up" και "Up In The Air".



Το βραβείο α ανδρικού ρόλου διεκδικούν οι: Jeff Bridges – "Crazy Heart", George Clooney – "Up In The Air", Colin Firth – "A Single Man", Morgan Freeman – "Invictus" και Jeremy Renner – "The Hurt Locker".



Για το βραβείο α γυναικείου ρόλου υποψήφιες είναι οι: Sandra Bullock – "The Blind Side", Helen Mirren – "The Last Station", Carey Mulligan – "An Education", Gabourey Sidibe – "Precious: Based on the Novel 'Push' by Sapphire" και Meryl Streep – "Julie & Julia".



Στην κατηγορία β ανδρικού ρόλου υποψήφιοι είναι οι: Matt Damon – "Invictus", Woody Harrelson – "The Messenger", Christopher Plummer – "The Last Station", Stanley Tucci – "The Lovely Bones" και Christoph Waltz – "Inglourious Basterds".



Στην κατηγορία β γυναικείου ρόλου θα βρεθούν αντιμέτωπες οι: Penelope Cruz – "Nine", Vera Farmiga – "Up In The Air", Maggie Gyllenhaal – "Crazy Heart", Anna Kendrick – "Up In The Air" και Mo’Nique - "Precious: Based on the Novel 'Push' by Sapphire".



Το Οσκαρ καλύτερης σκηνοθεσίας διεκδικούν οι: James Cameron – "Avatar", Kathryn Bigelow – "The Hurt Locker", Quentin Tarantino – "Inglourious Basterds", Lee Daniels - "Precious: Based on the Novel 'Push' by Sapphire" και Jason Reitman – "Up In The Air".



Το Οσκαρ καλύτερης ταινίας κινουμένων σχεδίων διεκδικούν οι ταινίες: "Coraline", "Fantastic Mr.Fox", "The Princess and the Frog", "The Secret of Kells" και "Up".



Στην κατηγορία καλύτερης ξενόγλωσσης ταινίας υποψήφιες είναι οι: "Ajami" - Ισραήλ, "El Secreto de Sus Ojos" - Αργεντινή, "The Milk of Sorrow" - Περού, "Un Prophete" - Γαλλία και "The White Ribbon" - Γερμανία.



Στην κατηγορία διασκευασμένου σεναρίου υποψήφιοι είναι οι: "District 9" - Neill Blomkamp – Terry Tatchell, "An Education" – Nick Hornby, "In The Loop" – Jesse Armstrong - Simon Blackwell - Armando Iannucci - Tony Roche, "Precious: Based on the Novel ‘Push’ by Sapphire" – Geoffrey Fletcher, "Up In The Air" – Jason Reitman - Sheldon Turner.



Στην κατηγορία πρωτότυπου σεναρίου υποψήφιοι είναι οι: "The Hurt Locker" – Mark Boal, "Inglourious Basterds" – Quentin Tarantino, "The Messenger" – Alessandro Camon - Oren Moverman, "A Serious Man" – Joel και Ethan Coen, "Up" – Bob Peterson - Pete Docter.



Οι υποψήφιοι των 82ων βραβείων Οσκαρ ανακοινώθηκαν την Τρίτη, 2 Φεβρουαρίου, από την ηθοποιό Anne Hathaway και τον πρόεδρο της Ακαδημίας Κινηματογράφου και Επιστημών Tom Sherak σε συνέντευξη Τύπου στο Μπέβερλι Χιλς.



Η τελετή απονομής των βραβείων Οσκαρ θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή 7 Μαρτίου. Οικοδεσπότες της λαμπερής τελετής απονομής όπως έχει ήδη ανακοινωθεί θα είναι ο Steve Martin και ο Alec Baldwin.

Το παλιό κόλπο και πάλι στις επάλξεις...

Μυστικές συμφωνίες ανάμεσα σε ελληνικές κυβερνήσεις και τον αμερικανικό πιστωτικό όμιλο Goldman Sachs, αποκαλύπτουν με πρωτοσέλιδο άρθρο τους οι New York Times.




Σύμφωνα με το δημοσίευμα οι συναλλαγές αυτές έγιναν πριν και μετά την ένταξη της Ελλάδας στην ΟΝΕ. Μάλιστα αναφέρεται η εκπόνηση δύο σχεδίων, το 2000 και το 2001, μέσω των οποίων δρομολογήθηκαν συναλλαγές για την πλασματική μείωση του ελλείμματος.



Συγκεκριμένα το 2000 με το σχέδιο «Αριάδνη» η Ελλάδα δανείστηκε υποθηκεύοντας έσοδα από το λαχείο, ενώ το 2001, με το σχέδιο «Αίολος» η χώρα δανείστηκε μερικά δισεκατομμύρια δολάρια, υποθηκεύοντας τα έσοδα από τα αεροδρόμια και τα διόδια.



Τα ποσά αυτά δεν γράφτηκαν ποτέ ως δάνειο, αφού βαφτίστηκαν «συναλλαγματική συναλλαγή».



Το δημοσίευμα αποκαλύπτει επίσης ότι κλιμάκιο της Goldman Sachs επισκέφτηκε τη χώρα μας και τον περασμένο Νοέμβριο, προτείνοντας ανάλογο σχέδιο για τα χρέη των νοσοκομείων, αλλά η ελληνική κυβέρνηση απέρριψε την πρόταση....

Αποκαλυπτικά στοιχεία για του 300 της Βουλής

Πολλοί λένε ότι η Βουλή αποτελεί μια μικρογραφία της κοινωνίας μας. Εχει και αυτή τους πλούσιους και τους φτωχούς, τους επιχειρηματίες και τους αγρότες, τους καταρτισμένους πανεπιστημιακούς και τους ανθρώπους που απλώς έχουν βγάλει ένα λύκειο, τους ανύπαντρους και τους πολύτεκνους, τους γλωσσομαθείς και αυτούς που ξέρουν να μιλούν μονάχα τη μητρική τους γλώσσα, τους παλαίμαχους και τους... πιτσιρικάδες. Είναι όμως έτσι; «Εν μέρει», θα απαντήσει κάποιος εάν αναλύσει τα βιογραφικά των βουλευτών και τα στοιχεία που διαθέτουν οι αρμόδιες υπηρεσίες του Κοινοβουλίου.




Η Βουλή που προέκυψε μετά τις εθνικές εκλογές του περασμένου Οκτωβρίου παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον και σημαντικές αλλαγές σε σχέση με του παρελθόντος. Από την επεξεργασία των στοιχείων που έκανε η «Espresso της Κυριακής», προκύπτουν τα εξής ενδιαφέροντα στοιχεία:



Οι γυναίκες. Πενήντα τέσσερις γυναίκες βρίσκει κανείς στη σημερινή Βουλή, αντιπροσωπεύοντας το 1/6. Οι περισσότερες είναι στο ΠΑΣΟΚ (36) και ακολούθως στη Ν.Δ. (10) και στο ΚΚΕ (5), ενώ μία έχει ο ΛΑΟΣ (την κ. Ουρανία Παπανδρέου από την Εύβοια) και δύο ο ΣΥΡΙΖΑ.



Τα επαγγέλματα. Δικηγόροι είναι οι περισσότεροι βουλευτές. Είναι χαρακτηριστικό το γεγονός ότι από τους 300, οι 66 έχουν υπηρετήσει τη νομική επιστήμη. Αμέσως μετά έρχονται οι οικονομολόγοι (37), οι γιατροί (36), οι μηχανικοί (35), οι δημοσιογράφοι (21) και οι εκπαιδευτικοί (15).



Οι πολύτεκνοι. Εάν θα έπρεπε ένας βουλευτής να πάρει επίδομα πολυτέκνου, αυτός θα ήταν αναμφισβήτητα ο υφυπουργός Οικονομίας με έδρα τη Θεσσαλονίκη Μάρκος Μπόλαρης. Ο 51χρονος δικηγόρος από τις Σέρρες έχει αποκτήσει μαζί με τη σύζυγό του συμβολαιογράφο κ. Κυριακή Τζαμπαζίδου έξι παιδιά που είναι ηλικίας από 13 έως 21 χρόνων! Απόό κει και πέρα, από πέντε παιδιά έχουν δύο βουλευτές (Θεόδωρος Πάγκαλος και Γεώργιος-Ερνέστος Χαραλαμπόπουλος), από τέσσερα παιδιά πέντε βουλευτές και από τρία παιδιά τριάντα βουλευτές.



Οι γλωσσομαθείς. Η συντριπτική πλειονότητα των βουλευτών γνωρίζει μόλις μία ξένη γλώσσα, ενώ υπάρχουν και κάποιοι που εκτός από τα ελληνικά δεν μιλάνε καμία άλλη. Στον αντίποδα όμως έχουμε τη βουλευτή του ΠΑΣΟΚ Ελένη Πανατίρη και τη συνάδελφό της από τη Νέα Δημοκρατία Ελσα Παπαδημητρίου που γνωρίζουν από πέντε ξένες γλώσσες! Ακολουθούν με τέσσερις γλώσσες η Ολγα Ρενταρή-Τέντε (ΠΑΣΟΚ), ο Κώστας Μουσουρούλης (Ν.Δ.) και ο Βαΐτσης Αποστολάτος (ΛΑΟΣ). Αμέσως μετά, υπάρχουν τριάντα βουλευτές που ξέρουν από τρεις ξένες γλώσσες. Υπάρχει και ένας που ομιλεί την τουρκική. Ο Μάξιμος Χαρακόπουλος της Νέας Δημοκρατίας, ο οποίος εκλέγεται στη Λάρισα.



Οι νεοεισερχόμενοι. Συνολικά 98 βουλευτές που δεν βρίσκονταν στην προηγούμενη σύνθεση του Κοινοβουλίου κάθισαν στα βουλευτικά έδρανα μετά τις εκλογές της 4ης Οκτωβρίου. Από αυτούς, οι 69 ανήκουν στο ΠΑΣΟΚ, οι 13 στη Νέα Δημοκρατία, οι 6 στον ΛΑΟΣ και από πέντε στο ΚΚΕ και στον ΣΥΡΙΖΑ. Κάποιοι όμως από τους παραπάνω δεν είναι ακριβώς νέοι, μιας και έχουν ξανακαθίσει παλαιότερα στα έδρανα, απλώς είχε τύχει στο μεσοδιάστημα μέχρι τον περασμένο Οκτώβριο να μην εκλεγούν. Πρόκειται για δεκαπέντε εθνοπατέρες από το ΠΑΣΟΚ (από τους 69 που προείπαμε), δύο από τη Νέα Δημοκρατία και τρεις από το ΚΚΕ. Αξιο μνείας είναι επίσης το γεγονός ότι ο νεοεκλεγείς με τον ΛΑΟΣ βουλευτής Αλέξανδρος Χρυσανθακόπουλος ήταν παλαιότερα βουλευτής του ΠΑΣΟΚ.



Οι νεότεροι σε ηλικία. Ο μικρότερος σε ηλικία εν ενεργεία βουλευτής αυτή τη στιγμή είναι ο κ. Γιάννης Γκιόκας του ΚΚΕ που εκλέγεται στην περιφέρεια Αττικής. Βάσει του βιογραφικού του, έχει γεννηθεί στις 22 Ιανουαρίου του 1980! Από τις γυναίκες, η νεότερη εκπρόσωπος του έθνους είναι η κ. Ηρώ Διώτη από τον νομό Λαρίσης του ΣΥΡΙΖΑ, που έχει γεννηθεί στις 12 Νοεμβρίου του 1979. Τα στατιστικά δείχνουν επίσης ότι 88 βουλευτές έχουν γεννηθεί μετά το 1960 (τουτέστιν, είναι κάτω από πενήντα ετών), ενώ 21 έχουν γεννηθεί τη χρονική περίοδο 1970-1980, άρα, είναι κάτω από σαράντα ετών.



Οι μεγαλύτεροι σε ηλικία. Ο μεγαλύτερος σε ηλικία είναι ο βουλευτής Επικρατείας του ΚΚΕ και γνωστός ηθοποιός Κώστας Καζάκος. Είναι 75 ετών, καθώς έχει γεννηθεί στις 29 Μαΐου του 1935! Ακολουθούν κατά σειρά ο Απόστολος Κακλαμάνης του ΠΑΣΟΚ (γεννηθείς 7 Σεπτεμβρίου του 1936), ο Αθανάσιος Λεβέντης του ΣΥΡΙΖΑ (1937), ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης Θεόδωρος Πάγκαλος (1938) και ο Κώστας Γείτονας του ΠΑΣΟΚ (1939).



Από δήμαρχος... βουλευτής. Υπάρχει μια ξεχωριστή ομάδα εκπροσώπων του έθνους που έχει διατελέσει κατά το παρελθόν σε δημαρχιακούς ή νομαρχιακούς θώκους. Από τους 160 βουλευτές του ΠΑΣΟΚ οι 36 έχουν περάσει από τη θέση του δημάρχου ή του νομάρχη. Από τους 91 βουλευτές της Ν.Δ. οι 26 προέρχονται από την τοπική αυτοδιοίκηση, ενώ ανάλογη εμπειρία έχουν πέντε στελέχη του ΚΚΕ, τέσσερα του ΛΑΟΣ και τρία του ΣΥΡΙΖΑ.



Οι μορφωμένοι. Με πανεπιστημιακούς τίτλους βρίσκουμε τους περισσότερους από τους βουλευτές. Είναι χαρακτηριστικό το γεγονός πως από τους 300, οι 78 δηλώνουν πως έχουν κάνει σπουδές στο εξωτερικό για την απόκτηση πτυχίου ή για διδακτορικό. Από το ΠΑΣΟΚ, σαράντα βουλευτές διαθέτουν μεταπτυχιακό δίπλωμα από πανεπιστήμιο της ημεδαπής ή της αλλοδαπής. Από την κοινοβουλευτική ομάδα της Νέας Δημοκρατίας διαθέτουν μεταπτυχιακό επίσης άλλοι σαράντα βουλευτές, ενώ εκπροσώπους του έθνους με ανώτατη μόρφωση βρίσκουμε και στα τρία μικρότερα κόμματα. Οσον αφορά τις πανεπιστημιακές προτιμήσεις, υπάρχει διακομματική σύμπνοια. Πρώτα σε προτιμήσεις είναι τα εκπαιδευτικά ιδρύματα Yale, London School of Economics, Harvard και ΜΙΤ. Το παρήγορο επίσης είναι πως σχεδόν σε κάθε εκλογές βρίσκουμε και περισσότερους βουλευτές με πανεπιστημιακά διπλώματα, σε αντίθεση με το παρελθόν που υπήρχαν εθνοπατέρες με δίπλωμα γυμνασίου. Και δεν εννοούμε εξατάξιου...



Οι παλαίμαχοι. Τη μεγαλύτερη κοινοβουλευτική παρουσία από όλους έχει αυτήν τη στιγμή ο πρώην πρόεδρος της Βουλής Απόστολος Κακλαμάνης. Η πολιτική δράση του ξεκίνησε το 1964, όταν ανέλαβε γενικός γραμματέας Πρόνοιας, ενώ εκλέγεται ανελλιπώς από το 1974 μέχρι και σήμερα στη Β' περιφέρεια της Αθήνας. Στην πρώτη μεταπολιτευτική Βουλή του 1974 εξελέγησαν επίσης τρεις εκπρόσωποι της Νέας Δημοκρατίας: ο Γιάννης Τραγάκης, ο Αναστάσιος Νεράντζης και ο Σωτήρης Χατζηγάκης. Στην αμέσως επόμενη Βουλή, αυτήν του 1977, εξελέγησαν για πρώτη φορά ο νυν πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας Αντώνης Σαμαράς, ο Σήφης Βαλυράκης από το ΠΑΣΟΚ και η Μαρία Δαμανάκη από το ΚΚΕ που λίγο καιρό μετά την εκλογή της άφησε το Εθνικό Κοινοβούλιο για να αναβάλει τη θέση του Κοινοτικού Επιτρόπου της χώρας μας. Μάλιστα, κατά την πρώτη της εκλογή το 1977 ήταν μόλις 25 ετών, αποτελώντας το νεότερο μέλος της ελληνικής Βουλής που εκλέχθηκε ποτέ στη χώρα μας. Από το ΚΚΕ τη μεγαλύτερη κοινοβουλευτική εμπειρία έχει η γ.γ. του κόμματος Αλέκα Παπαρήγα, μιας και εκλέγεται συνεχώς από το 1993.

"Aν πάρουν την ελληνική ιθαγένεια οι αλλοδαποί, τελειώσαμε"

Αυτή τη φράση ακούμε να λένε όλοι οι Έλληνες πολίτες, όπου κι αν σταθούμε και βρεθούμε καθημερινά. Αυτό σημαίνει ότι έστω και σταδιακά, ο λαός έχει κατανοήσει την καταστροφή που έρχεται αν τυχόν περάσει το λαθρονομοσχέδιο. Δεν αρκεί όμως. Η προφορική διαπίστωση δεν είναι αρκετή. Χρειάζεται η έμπρακτη προσπάθεια του κόσμου για να αποτρέψει την ψήφισή του και πρέπει να παραδεχτούμε ότι η κινητοποίηση των πολιτών προς την κατεύθυνση αυτή, δεν είναι ακόμα ικανοποιητική. Οφείλουν τα λόγια να γίνουν πράξη. Πρέπει να χαλάσει ο κόσμος ώστε το λαθρονομοσχέδιο να μείνει ένα όνειρο θερινής νυκτός του Παπανδρέου και του Ραγκούση...

Τετάρτη 10 Φεβρουαρίου 2010

Με ξένα κόλυβα μνημόσυνα!!!

Άκουσον, άκουσον!
Ελλάς το μεγαλείο σου! Ή καλύτερα "ΚΑΒΑΛΑ ΣΕ ΚΙΝΗΣΗ" το μεγαλείο σου!
Με ξένα κόλυβα μνημόσυνο κάνουν εκεί στο δήμο Καβάλας. Και γιατί άραγε; Για να ευλογήσουν τα γένια του ΠΑΑΑΣΟΟΚ!. Μέχρι που θα φτάσει όμως η κουτοπονηριά ορισμένων νεόφερτων τοπικών αρχόντων που έμαθαν μόλις σε τρία χρόνια να "αρμέγουν" καλά την αγελάδα! Για να καταλάβετε όμως και εσείς οι δημότες μας, οι αναγνώστες του BLOG μας, μάθετε ότι την περασμένη Δευτέρα το βράδυ πέρασε κατά πλειοψηφία από το δημοτικό συμβούλιο Καβάλας, ως έκτακτο θέμα (λες και δε θα το παρατηρούσαν οι διαβασμένοι δημοτικοί σύμβουλοι), η έγκριση δαπάνης δημοσίων σχέσεων και πιο ειδικότερα ένα τραπέζι που δόθηκε από το δήμαρχο Καβάλας Κωστή Σιμιτσή στο Βουλευτή Ρεθύμνου του ΠΑΣΟΚ κ. Όθωνα, ο οποίος ήρθε στην Καβάλα για να δώσει μία συνέντευξη στα γραφεία του ΠΑΣΟΚ για τα έργα των πρώτων εκατό ημερών της Κυβέρνησης, Ποιος θα τον τάιζε τον εκπρόσωπο του κόμματος; Έξυπνος ο δήμαρχος, αντί να τα βάλει από την τσέπη του ως όφειλε, αφού δεν επρόκειτο για επίσκεψη κάποιου κυβερνητικού εκπροσώπου στο δήμο Καβάλας, τα "φόρτωσε" στα έξοδα του δήμου. 450 ευρώ στοίχισε το τραπέζι. Και επειδή εμείς δεν ξεχνάμε, δεν είναι η πρώτη φορά. Επαναλαμβάνεται... Είχε δοθεί τραπέζι με καμιά 50αριά άτομα από δημοτικούς συμβούλους της Νυρεμβέργης συγκεκριμένης παράταξης - κόμματος που δεν εκπροσωπούσε την αδερφή πόλη. Και φυσικά όπως και στην περίπτωση του Όθωνα κλήθηκαν συγκεκριμένα άτομα, πολιτικά πρόσωπα... Αυτά είναι δείγματα γραφής! Καθημερινά βέβαια η δημοτική αρχή δίνει εξετάσεις ενώ στο τέλος θα κριθεί. Ο δημότης όμως πρέπει να γνωρίζει τις πράξεις των τοπικών αρχόντων....

Πέμπτη 4 Φεβρουαρίου 2010

Ξεκίνησε σήμερα το απόγευμα το 14ο τακτικό συνέδριο της ΕΝΑΕ



   

    ΟΜΙΛΙΑ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΕΝΑΕ- 04/02/2010

    ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΕΝΑΕ: «Ισχυρή Περιφερειακή Αυτοδιοίκηση με αρμοδιότητες & πόρους»

   

    Κυρίες και κύριοι,

    Συνάδελφοι, αγωνιστές της Περιφερειακής Ελλάδας,

   

    Σας καλωσορίζω όλες και όλους στο ετήσιο τακτικό συνέδριο της Ένωσης Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων Ελλάδος. Καλωσορίζω όλες και όλους εσάς, που έχετε εργαστεί σκληρά για να κάνετε πράξη τις αυτοδιοικητικές αρχές της εγγύτητας και της επικουρικότητας.

    Τους αυτοδιοικητικούς όλων των παρατάξεων που μαζί καταφέραμε να υπερβούμε τα αναχώματα και τα συρματοπλέγματα, και πετύχαμε να συνθέσουμε, να λειτουργήσουμε ενωτικά μέσα από τις αντιθέσεις μας. Καταφέραμε να καλύψουμε ελλιπείς θεσμούς και να δώσουμε παλμό στην ελληνική περιφέρεια εκεί που δεν φτάνει η κεντρική εξουσία.

   

    Το 14ο Συνέδριό μας συμπίπτει με την παγκόσμια και την ελληνική οικονομική κρίση και τη σχεδιαζόμενη Διοικητική Μεταρρύθμιση, το γνωστό σε όλους μας Πρόγραμμα «Καλλικράτης, που κατέθεσε η Κυβέρνηση.

   

    Αγαπητές φίλες και φίλοι,

   

    Το Πρόγραμμα «Καλλικράτης» δεν μπορεί παρά να έχει στόχο να ενισχύσει το ρόλο της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και θεσμικά και οικονομικά. Να την εναρμονίσει με τις σύγχρονες ανάγκες της κοινωνίας των πολιτών. Να ενδυναμώσει τη συμμετοχική δημοκρατία και να ενισχύσει την κοινωνική συνοχή.

   

    Το Πρόγραμμα αυτό πρέπει να είναι μια πραγματικά, τολμηρή και φιλόδοξη μεταρρυθμιστική πρωτοβουλία για την αυτοδιοίκηση και για την ενδυνάμωση των περιφερειακών θεσμών και της περιφερειακής δημοκρατίας.

   

    Εμείς, στην Ένωση Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων Ελλάδος και όλα τα στελέχη του δεύτερου βαθμού αυτοδιοίκησης, νιώθουμε περήφανοι γιατί για ακόμη μια φορά αποδειχθήκαμε πρωτοπόροι.

    Εγκαίρως, και πριν αναληφθούν οι σχετικές πρωτοβουλίες, αναθέσαμε στο Ινστιτούτο Τοπικής Αυτοδιοίκησης τη μελέτη αυτού του μεγάλου θέματος. Και καταθέσαμε τις θέσεις μας.

   

    Αγαπητές φίλες κ αι φίλοι,

   

    Προτού σας εκφράσω τις απόψεις και τις θέσεις μας, ως Πρόεδρος της Ένωσης Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων Ελλάδος, για το Πρόγραμμα «Καλλικράτης», επιτρέψτε μου να κάνω μια σύντομη αναφορά στον ιστορικό θεσμό της Νομαρχίας. Τον θεσμό που έκανε σημαία του τον διαχρονικό ελληνικό κοινοτισμό, τις αρχές της αυτοδιοίκησης και της περιφερειακής δημοκρατίας. Ένα θεσμό που έχει αποδώσει ένα μεγάλο-πλούσιο έργο. Ένα έργο το οποίο θα ήταν ακόμη μεγαλύτερο εάν είχε στηριχθεί με περισσότερες αρμοδιότητες και πόρους.

   

    Η Νομαρχία είναι ένας θεσμός, βαθιά ριζωμένος στη συνείδηση του πολίτη και αποτελεί σημείο αναφοράς και προώθησης των ζητημάτων της καθημερινότητάς του, ως διοικητική δομή. Μόνο και μόνο αυτό, μας υποχρεώνει να στηριχθούμε πάνω σε αυτό το στέρεο θεμέλιο, για να «οικοδομήσουμε» το νέο Παρθενώνα της Αυτοδιοίκησης. Δηλαδή την ισχυρή Περιφερειακή Αυτοδιοίκηση.

   

    Σήμερα, βρισκόμαστε στο κατώφλι μεγάλων αλλαγών στον αυτοδιοικητικό χάρτη της χώρας. Σαφώς επικροτούμε την έναρξη νομοθετικής πρωτοβουλίας για τη Διοικητική Μεταρρύθμιση στη χώρα μας. Αυτό αποτελεί άλλωστε πάγια θέση των συνεδρίων μας. Η Διοικητική Μεταρρύθμιση, δίχως άλλο, αποτελεί αίτημα ετών για την Περιφερειακή Ελλάδα, για τους πολίτες, για τους ταγούς της αυτοδιοίκησης. Όμως οφείλει να λειτουργεί ως συνέχεια των θεσμών, και επομένως μόνο υπό αυτή την έννοια, μπορούμε να εξασφαλίσουμε την επιτυχία της.

   

    Στο 12ο και 13ο ,Τακτικά Συνέδριά μας, στη Δράμα και τη Θεσσαλονίκη αντίστοιχα, αλλά και στο έκτακτο συνέδριο του Μαΐου του 2008 στην Αθήνα, η ‘Ένωση Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων Ελλάδος, διεξήγαγε ένα ανοικτό διάλογο μεταξύ των ανθρώπων της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης. Με σαφή κεντρικό στόχο- τη διαμόρφωση μιας ολοκληρωμένης πρότασης σχετικά με τη νέα διοικητική δομή του Κράτους και τη θέση της δευτεροβάθμιας Αυτοδιοίκησης στο νέο τοπίο.

   

    Εκθέσαμε εκτενώς τις απόψεις, τις προτάσεις και τις τοποθετήσεις μας για την αναγκαιότητα του εγχειρήματος. Οι αποφάσεις μας αυτές α ποτελούν κατά την άποψή μας, τον κεντρικό πυρήνα της Διοικητικής Μεταρρύθμισης που οραματιστήκαμε, και στις οποίες παραμένουμε προσηλωμένοι. Υπενθυμίζω δε, ότι με αυτές έχει συμφωνήσει η συντριπτική πλειοψηφία των συναδέλφων στα συνέδρια.

   

    Το Πρόγραμμα «Καλλικράτης» είναι μια γενική πρόταση για τη Μεταρρύθμιση που κινείται στη σωστή καταρχήν κατεύθυνση. Συμφωνούμε με την Περιφερειακή Αυτοδιοίκηση, τα άμεσα εκλεγμένα όργανα, τον αιρετό Περιφερειάρχη και το Περιφερειακό Συμβούλιο, με ρόλο και λόγο προγραμματικό και αναπτυξιακό. Το Πρόγραμμα έχει όμως πολλές ελλείψεις. Υπάρχουν σημεία που χρειάζονται διευκρινήσεις και αποσαφηνίσεις. Δεν πρόκειται για λεπτομέρειες αλλά για ουσία. Ουσία που θα κρίνει την πορεία του θεσμού, ουσία που μας υποχρεώνει να παραμείνουμε αδιαπραγμάτευτοι σε θέσεις που μέσα από τα συνέδριά μας έχουμε διαμορφώσει.

   

    Οι ελλείψεις του σχεδίου πρέπει άμεσα να διευθετηθούν με ιδιαίτερη προσοχή και χωρίς εκπτώσεις, παραλείψεις και ασάφειες που θα δημιουργήσουν πρόβλημα στο αποτέλεσμα και θα κοστίσουν στο μέλλον. Δεν υπάρχουν περιθώρια για προχειρότητες και πρακτικές του τύπου «βλέποντας και κάνοντας». Υπάρχουν σημεία τα οποία χρειάζεται άμεσα να φωτιστούν ώστε να μπορέσουμε να «οπλίσουμε» και να στηρίξουμε το εγχείρημα. Η Αυτοδιοίκηση και οι περιφερειακοί θεσμοί δεν αντέχουν, σ’ αυτή την κρίσιμη στιγμή, να υποστούν έναν ακόμα μεταρρυθμιστικό πειραματισμό!

   

    Το λέμε αυτό διότι οι θέσεις μας είναι ξεκάθαρες. Απορρέουν από τις επιστημονικές αναλύσεις και εμπειρίες μας. Το σχέδιο «Καλλικράτης», όπως κατατέθηκε, αδυνατεί να καλύψει όλα τα σημεία που απαιτούνται για να διασφαλίσει την επιτυχή δομή, εφαρμογή και λειτουργία του εγχειρήματος. Δεν μπορούμε σε καμία περίπτωση να συναινέσουμε σε ένα ημιτελές σχέδιο. Τη Διοικητική Μεταρρύθμιση εμείς οι Αυτοδιοικητικοί την οραματιζόμαστε και την παλεύουμε χρόνια, και προσβλέπουμε σε υψηλούς στόχους και χειροπιαστά αποτελέσματα.

   

    Το νέο αυτό ξεκίνημα μπορεί και πρέπει να αποτελέσει μια μεγάλη ευκαιρία για τη χώρα και για τους πολίτες. Περιθώρια για λάθη, παλινδρομήσεις και καθυστερήσεις δεν υπάρχουν.

   

    Είχαμε την ευκαιρία να συζητήσουμε με τον Υπουργό κ. Ραγκούση και να του εκθέσουμε τις θέσεις και τους προβληματισμούς μας αναφορικά με το πρόγραμμα «Καλλικράτης». Εκφράσαμε τη συμφωνία μας μεν ως προς την αρχή … αλλά όσον αφορά στη διοικητική μεταρρύθμιση αλλά ταυτόχρονα θέσαμε συγκεκριμένες προϋποθέσεις, όρους και προδιαγραφές βάσει της αυτοδιοικητικής μας πορείας και πείρας και των μέχρι τώρα αποφάσεών μας.

   

    Για εμάς τα όρια αυτά αποτελούν κόκκινη γραμμή. Η μη ενσωμάτωση των θέσεων αυτών στο τελικό νομοσχέδιο για τη Διοικητική Μεταρρύθμιση θα καταδικάσει το εγχείρημα σε αποτυχία. Και αυτό θα είναι πραγματικά ολέθριο. Εμείς σε αυτό δεν θα γίνουμε συνένοχοι!

    Ακόμα θα προκαλέσει ένα αγεφύρωτο ρήγμα στις σχέσεις κεντρικής εξουσίας και αυτοδιοίκησης και θα σημάνει από την πλευρά μας ΜΠΛΟΚΟ ΣΤΟ ΔΙΑΛΟΓΟ!

   

    Πρέπει ακόμα να τονίσουμε, και θέλω να ξεκινήσω με αυτό, ότι υπάρχουν συγκεκριμένα μείζονος σημασίας ζητήματα και εκκρεμότητες για τη λειτουργία της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης. Εκκρεμότητες που δεν πρέπει να μείνουν ως «προίκα οφειλών» στο νέο θεσμό. Εκκρεμότητες που δεν πρέπει να αφήσουμε να οδηγήσουν σε αδράνεια και απαξίωση τον ιστορικό μας θεσμό. Άλλωστε, ο ίδιος ο Πρωθυπουργός είχε τονίσει στο συνέδριο της ΚΕΔΚΕ το 2008 «την αναγκαία και επιτακτική χρηματοδότηση της Αυτοδιοίκησης με τη διεύρυνση των κεντρικών αυτοτελών πόρων, την απόδοση των παρακρατηθέντων τόσο των προηγούμενων ετών όσο και του τρέχοντος έτους». Αυτές είναι αυτολεξεί οι προεκλογικές δεσμεύσεις της Κυβέρνησης και αυτές ζητάμε να κάνει πράξη.

   

    Αναφέρομαι στη μείωση των Κεντρικών Αυτοτελών πόρων του 2009 κατά 15, 55% και του 2010 κατά 15,25%. Διεκδικούμε όσα το Κράτος μας οφείλει.

    - Είναι γνωστό ότι η καταβολή των ΚΑΠ το 2009 υστερεί κατά 62,6 εκατομμύρια ευρώ. Επίσης, στον προϋπολογισμό του 2010 περιλαμβάνονται 76, 1 εκατομμύρια ευρώ λιγότερα σε σχέση με τα συμφωνημένα, ήτοι μείωση 15, 25%. Διεκδικούμε το ακέραιο ποσό των 140 εκατομμυρίων ευρώ για τις δύο αυτές χρονιές.

   

    - Είναι ανάγκη να εξοφληθούν οι οφειλές για μεταφορές μαθητών με τη λήξη της παρούσας σχολικής περιόδου. Δεν μπορούμε να προβαίνουμε σε νέες δομές, με οφειλές από τις προηγούμενες.

   

    - Διεκδικούμε το ποσό των 120 εκ. ευρώ ετησίως για τη συντήρηση των οδικών δικτύων, ευθύνης του δευτέρου βαθμού Αυτοδιοίκησης. Δυστυχώς, για το 2009 μας δόθηκαν μόνο 20 εκ. ευρώ και στον προϋπολογισμό του 2010 ουδέν ποσό προβλέπεται για το σκοπό αυτό, ακολουθώντας τη λογική που «φορτώνει» τις Ν.Α. με αρμοδιότητες δίχως να τις εφοδιάζει με τους απαραίτητους πόρους για να φέρουν εις πέρας το έργο τους.

   

    - Διεκδικούμε την πρόβλεψη ικανής χρηματοδότησης και ενός αποτελεσματικού μηχανισμού ταχείας και συντονισμένης αντίδρασης σε περίπτωση φυσικών καταστροφών. Οι Ν.Α. έχουν την ευθύνη υλοποίησης του σχεδιασμού αποκατάστασης. Διαθέτουν όμως πεπερασμένα μέσα και δυνατότητες. Πρέπει να διασφαλιστεί άμεσα η συντονισμένη εφαρμογή ενός κοινού συστήματος έγκαιρης κινητοποίησης και ουσιαστικής αρωγής προς τους πληττομένους και αποκατάστασης κυρίως των ζημιών που προκαλούνται, για την εύρυθμη λειτουργία των τοπικών κοινωνιών. Γι’αυτό απαιτείται άμεση δημιουργία και λειτουργία του αποθεματικού των ΚΑΠ για αυτόν τον σκοπό. Αυτήν την στιγμή υπάρχουν ήδη στα γραφεία των Υπουργείων, στα γραφεία σας, αιτήματα για καταστροφές και ζημιές που έχουν ήδη συμβεί και υπερβαίνουν τα 100 εκατομμύρια.

   

    - Είναι ανάγκη να καλυφθούν άμεσα οι κενές οργανικές θέσεις των Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων με εξειδικευμένο στελεχιακό δυναμικό για την καλύτερη εξυπηρέτηση του πολίτη και τη λειτουργία του θεσμού σήμερα. Αλλά κυρίως για την επιτυχία του θεσμού της περιφερειακής αυτοδιοίκησης ΑΥΡΙΟ!

   

    Πρέπει να γίνει αντιληπτό ότι οι εκκρεμότητες και οι οφειλές πάσης φύσεως πρέπει να καλυφθούν το ταχύτερο δυνατό για να μπορέσει η Διοικητική Μεταρρύθμιση να χτιστεί σε γερά θεμέλια και να αντέξει το μεγάλο βάρος που επωμίζεται με την εξέλιξή της. Η νέα αρχιτεκτονική της Αυτοδιοίκησης δεν χρειάζεται αναπαλαίωση, αλλά χτίσιμο, σε γερές βάσεις, από την αρχή. Και χωρίς χρωστούμενα.

   

    Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

   

    Έρχομαι και στο προκείμενο. Στις σημαντικές ελλείψεις του σχεδίου «Καλλικράτης». Στα σημεία εκείνα τα οποία για εμάς αποτελούν όρους απαράβατους, ΚΟΚΚΙΝΗ ΓΡΑΜΜΗ, ώστε να μπορέσουμε να προχωρήσουμε στη συνδιαμόρφωση του «Καλλικράτη» όπως μας πρότεινε ο Υπουργός κ. Ραγκούσης.

    - Σε κάθε ευκαιρία μέχρι τώρα έχουμε εκφράσει τις ανησυχίες μας, ότι το Πρόγραμμα «Καλλικράτης» εξαντλείται στη νέα αρχιτεκτονική της Αυτοδιοίκησης και της Αποκεντρωμένης Διοίκησης. Δεν αγγίζει –ούτε καν προσεγγίζει- το Κεντρικό Κράτος το οποίο παραμένει υπερσυγκεντρωτικό, με απηρχαιωμένες και γραφειοκρατικές δομές, με ανέπαφο το σύστημα εξουσιών και αρμοδιοτήτων του.

    Από την πλευρά μας ως ΕΝΑΕ, ως πρωταρχική προϋπόθεση έχουμε τονίσει την αναγκαιότητα συνολικής μεταρρύθμισης, μιας μεταρρύθμισης που θα ξεκινάει από την κεντρική εξουσία, την κεντρική Δημόσια Διοίκηση. Μια μεταρρύθμιση που θα αγκαλιάζει όλη τη χώρα με νέες αυτοδιοικητικές δομές για να μπορέσει να διαμορφώσει καλύτερες προοπτικές για την περιφερειακή ανάπτυξη και την πρόοδο του τόπου και του λαού. Ο όρος «Διοικητική Μεταρρύθμιση» οφείλει να αναφέρεται στη ριζική αλλαγή των δομών του Κράτους πρώτα απ’ όλα. Συγχρόνως στην αναδιάταξη της Αυτοδιοίκησης Α’ και Β’ βαθμού. Κατά την άποψή μας, ο όρος Διοικητική Μεταρρύθμιση σημαίνει πλήρη ανατροπή της κατεστημένης δομής, με ριζικό και δημοκρατικό μετασχηματισμό, που αφορά όλο το Κράτος.

   

    - Θέλουμε να δώσουμε έμφαση, με όλες μας τις δυνάμεις, στην απουσία έστω και αναφοράς στην απολύτως επιβεβλημένη φορολογική μεταρρύθμιση. Είναι απαρέγκλιτος όρος για τη νέα αρχιτεκτονική της Αυτοδιοίκησης. Για να μπορέσει ο «Καλλικράτης» να «οικοδομήσει», ο νέος θ εσμός επιβάλλεται να συνοδεύεται από πόρους. Χωρίς όμως να βάζει καινούριους φόρους στο λαό, αλλά αναδιανέμοντας τα φορολογικά έσοδα υπέρ των αυτοδιοικητικών θεσμών. Να κατοχυρώνεται έτσι η οικονομική αυτοτέλεια και αυτοδυναμία της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, όπως ο συνταγματικός χάρτης της χώρας επιτάσσει.

   

    - Αναδείξαμε την ανάγκη ύπαρξης συγκεκριμένου κώδικα που θα διέπει τη λειτουργία των οργάνων του νέου θεσμού και θα προσδιορίζει και θα οριοθετεί τις αρμοδιότητές τους. Άλλωστε η εμπειρία της μετάβασης στη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση επιβεβαιώνει την αναγκαιότητά του.

   

    - Επίσης ζητήσαμε να προσδιοριστεί εξαρχής η φιλοσοφία ύπαρξης των Γενικών Διοικήσεων. Οι Γενικές Διοικήσεις σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να προσδιορίζουν αποκεντρωμένες κρατικές οντότητες χωρίς καθορισμένο εξαρχής σαφή ρόλο και συγκεκριμένες αρμοδιότητες. Η αναφορά στο κείμενο διαβούλευσης, των περισσοτέρων από αυτές ως αρμοδιοτήτων τόσο των Περιφερειακών Αυτοδιοικήσεων όσο και των Δήμων εύλογα μας δημιουργεί την υπόνοια ότι υποκρύπτονται σκοπιμότητες.

   

    - Ακόμα, ζητήσαμε να υπάρξουν κανονισμοί λειτουργίας συλλογικών οργάνων, καθώς επίσης και οργανισμός εσωτερικής οργάνωσης και λειτουργίας της Περιφερειακής Αυτοδιοίκησης.

   

    Πιστεύουμε στη διαφάνεια. Πιστεύουμε στη λειτουργικότητα-δημοκρατικότητα, συμμετοχή και συλλογικότητα των θεσμών. Επιβάλλεται να υπάρχουν αυτές οι δομές. Όμως είμαστε υποχρεωμένοι να παίρνουμε και γρήγορες αποφάσεις. Επιδιώκουμε την αποτελεσματικότητα. Πολύ φοβόμαστε ότι τα πολλά μονοπρόσωπα και συλλογικά όργανα πολλές φορές θα δημιουργήσουν εσωστρέφεια, με κίνδυνο να γίνει το σύστημα «αυτιστικό». Πρέπει από την αρχή να προσέξουμε το χτίσιμο του νέου θεσμού. Για να μη δημιουργηθούν προβλήματα, που θα θέτουν στο επίκεντρο την εσωτερική λειτουργία του ίδιου του συστήματος, αντί για τον πολίτη!

   

    - Δώσαμε έμφαση στην πρωτοφανή έλλειψη για ένα τόσο φιλόδοξο σχέδιο, σε μέγεθος και δυσκολία- στην απουσία Επιχειρησιακού Σχεδίου Εφαρμογής. Τα ζητήματα των υποδομών, της στελέχ ωσης, και της λειτουργίας της Περιφερειακής Αυτοδιοίκησης στην κρίσιμη περίοδο της εκκίνησης δεν φαίνεται να αντιμετωπίζονται. Εάν δεν υπάρξει πρόβλεψη επιχειρησιακού σχεδίου ο νέος θεσμός κινδυνεύει να μείνει επί μακρόν ανενεργός, στα χαρτιά. Με ανυπολόγιστες αρνητικές ενέργειες.

   

    Θεωρούμε ότι το κεφάλαιο του στελεχιακού δυναμικού στο δεύτερο βαθμό της Αυτοδιοίκησης είναι κρίσιμος όρος για την επιτυχία του εγχειρήματος. Γι’ αυτό το λόγο πρέπει οι Π.Α. να στελεχωθούν με εξειδικευμένο προσωπικό, το οποίο θα λειτουργεί με την ύπαρξη Κώδικα Υπαλλήλων ΟΤΑ, εξέλιξης και μισθολογίου, που θα καθορίζει τις διαδικασίες υπό τις οποίες θα λειτουργούν οι υπάλληλοι.

   

    Είναι αδήριτη ανάγκη να υπάρξει ξεκάθαρο θεσμικό πλαίσιο που θα πληροφορεί και θα κατοχυρώνει πλήρως τους υπαλλήλους που θα πλαισιώσουν το θεσμό, στην έναρξη της εφαρμογής του και θα είναι ελκυστικό σε στελέχη υψηλών προσόντων.

   

    Στο πλαίσιο αυτό, θεωρούμε ότι απαιτείται πλήρης καταγραφή του υπάρχοντος υπηρετούντος ανθρωπίνου δυναμικού ανά ειδικότητα, στις Νομαρχίες και στις Περιφέρειες. Η δημιουργία αυτής της χάρτας ανθρωπίνου δυναμικού θα λειτουργήσει ευεργετικά για την οργανωτική προετοιμασία του όλου εγχειρήματος. Θα αποτελέσει ανεκτίμητη χείρα βοηθείας για να γνωρίζουμε τις ανάγκες λειτουργίας των νέων περιφερειακών αυτοδιοικητικών μονάδων.

   

    - Αναφερθήκαμε εκτενώς στο Δημοκρατικό προγραμματισμό και στον αναπτυξιακό ρόλο της Περιφέρειας. Η περιφερειακή ανάπτυξη πρέπει να περάσει στα χέρια της αιρετής Περιφερειακής Αυτοδιοίκησης. Είναι ανάγκη να υπερβούμε τις λογικές που θέλουν την περιφερειακή ανάπτυξη να σχεδιάζεται και να προγραμματίζεται από τα κεντρικά υπουργεία και να υλοποιείται μέσω της κρατικής Περιφέρειας, χωρίς καμία ουσιαστική συμμετοχή της Αυτοδιοίκησης. Καλούμαστε να υπερασπιστούμε τον αναπτυξιακό χαρακτήρα της αιρετής περιφέρειας. Παράλληλα είναι αναγκαίο να προβλέψουμε τη δημιουργία ταμείου σύγκλισης για άμβλυνση πιθανών τοπικών ανισοτήτων.

   

    Ο χαρακτήρας άλλωστε του νέου αυτοδιοικητικ ού θεσμού, που θα έχει ισχυρότατη δημοκρατική νομιμοποιητική βάση, της αιρετής Περιφερειακής Αυτοδιοίκησης, είναι κατεξοχήν υπερτοπικός, προγραμματικός, αναπτυξιακός. Η μεταρρύθμιση αυτή οφείλει να αποτελεί κατ’ ουσία την πεμπτουσία της μετεξέλιξης της δευτεροβάθμιας αυτοδιοίκησης από τη νομαρχία στην περιφέρεια. Συνιστά μια μορφή εκδημοκρατικοποίησης του αναπτυξιακού σχεδιασμού κάθε περιοχής της χώρας μας. Οι πολίτες γίνονται κοινωνοί της ανάπτυξης στον τόπο τους, μπορούν να συμμετέχουν στη διαβούλευση μέσω και του διαδικτύου ακόμα, να προτείνουν, να προκρίνουν, να συναποφασίζουν. Αυτή τη Μεταρρύθμιση θέλουμε. Αυτή την ουσιαστική Μεταρρύθμιση έχει ο τόπος ανάγκη.

   

    - Υπογραμμίσαμε ότι δεν υπάρχει πρόβλεψη για περιφερειακές υπηρεσίες για την απασχόληση και την ανεργία. Καθώς επίσης δεν γίνεται αναφορά στα μεγάλα ζητήματα προστασίας του περιβάλλοντος και στα ζητήματα προνοιακής πολιτικής που έχουν να κάνουν με ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες, με τη μετανάστευση, με τη φτώχεια.

   

    - Αναφερθήκαμε στις αδιευκρίνιστες προθέσεις της Κυβέρνησης αναφορικά με το χωροταξικό σχεδιασμό, και ιδιαίτερα εκείνο των μητροπολιτικών κέντρων. Το κείμενο που δόθηκε στη δημοσιότητα, αφιερώνει στην Μητροπολιτική Αυτοδιοίκηση μόνο μιάμιση γραμμή από το σύνολο των 50 σελίδων του. Για εμάς, και αυτό το έχουμε επανειλημμένως τονίσει, η μητροπολιτική αυτοδιοίκηση για τα ελληνικά δεδομένα, δηλαδή για τα 2 μεγάλα κέντρα της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, θα πρέπει να μελετηθεί με μεγάλη προσοχή και περίσκεψη.

   

    - Φίλες και φίλοι,

   

    Η διοικητική μεταρρύθμιση είναι μια υπόθεση που αφορά κάθε Έλληνα πολίτη, όπου και αν κατοικεί. Αφορά τον κάτοικο της μεγαλούπολης, όσο και τον κάτοικο του ορεινού χωριού ή του απομακρυσμένου νησιού. Για αυτό η χωροταξική διαμόρφωση της διοικητικής μεταρρύθμισης θα πρέπει να γίνει με όρους και αρχές, με διαδικασίες ξεκάθαρες και διαφανείς, ιδιαίτερα αντικειμενικές. Όχι κοπτική και ραπτική με έγχρωμα γυαλιά. Είναι όρος απαραίτητος και ανάγκη για την επιτυχία του εγχειρήματος. Οι εδαφικές διοικητικές διαιρέσεις και οι φορείς δεν είναι μνημείο, είναι εργαλείο. Και χρειαζόμαστε σύγχρονα εργαλεία. Νέες αυτοδιοικητικές μονάδες που να μπορέσουν να νομιμοποιηθούν στη συνείδηση των πολιτών για να ανταπεξέλθουν στον απαιτητικό ρόλο τους.

   

    - Δώσαμε έμφαση στο γεγονός ότι στο σχέδιο απουσιάζει κάθε αναφορά στην καταστατική θέση των αιρετών της Αυτοδιοίκησης, ώστε να διασφαλίζονται τα δικαιώματα και οι υποχρεώσεις τους. Είναι προφανές ότι πρέπει να υπάρχει ξεκάθαρο πλαίσιο για τους ανθρώπους που θα κληθούν να δώσουν πνοή, να ενσαρκώσουν διαχρονικά το νέο θεσμό.

   

    - Τονίσαμε τις σοβαρότατες αμφιβολίες που ανακύπτουν και ως προς το εύρος και την οριοθέτηση των αρμοδιοτήτων που θα αναλάβουν οι Περιφερειακές Αυτοδιοικήσεις.

   

    Είναι ξεκάθαρο ότι ο ρόλος του κράτους πρέπει να είναι καθαρά επιτελικός. Είναι εξίσου σαφές και αποδεικνύεται από το κείμενο νομοθετικής πρωτοβουλίας, ότι μικρό μόνο μέρος των αρμοδιοτήτων που ασκεί σήμερα η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση θα περιέλθει στο νέο θεσμό. Οι σημαντικότερες εξ αυτών μαζί με το στελεχιακό δυναμικό και τους πόρους τους, όπως ρητά αναφέρεται, θα οδεύσουν προς τους ισχυρούς Δήμους.

   

    Η ανάληψη, από τους ισχυρούς δήμους, των νέων αρμοδιοτήτων, μαζί με τους ανθρώπινους και οικονομικούς πόρους που προέρχονται από την «καταργούμενη» Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση, θα οδεύσει σε πλήρη κατάργηση της Νομαρχίας ως πολιτικού και διοικητικού κέντρου, αλλά και ως κέντρου εξυπηρέτησης του πολίτη. Η καταργούμενη Νομαρχία δεν θα στερείται απλώς «πολιτικής υπόστασης» αλλά θα παύσει να διαθέτει και «διοικητική υπόσταση». Διαφωνούμε κάθετα με αυτό. Είμαστε υπέρ ενός διοικητικού κέντρου υψηλών προδιαγραφών στο επίπεδο της Νομαρχίας. Φυσικά κάτω από την ευθύνη της Π.Α.

   

    Καμία δε από τις αφαιρεθείσες από τις Ν.Α. κατά καιρούς αρμοδιότητες δεν επιστρέφει στην Περιφερειακή Αυτοδιοίκηση. Η θέση μας έχει ως εξής: Στο νέο Διοικητικό σχήμα πρέπει να επανακαθοριστεί το σύνολο των αρμοδιοτήτων, το εύρος και η οριοθέτησή τους, μεταξύ των επιπέδων Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης, και προς τα πάνω και προς τα κάτω. Πρέπει πάση θυσία να αποφύγουμε αλληλοεπικαλύψεις μεταξύ των βαθμών αυτοδιοίκησης. Αρνούμεθα την κατάργηση της Νομαρχίας ως διοικητικού κέντρου, αρνούμεθα την «απογύμνωσή» της, ως διοικητικής δομής και κέντρου εξυπηρέτησης του πολίτη.

   

    Οι Νομαρχίες βεβαίως, το είπαμε και στην αρχή της ομιλίας, έχουν ακόμη τρέχον έργο σημαντικό μπροστά τους. Η πολιτεία οφείλει να υποστηρίξει τον ιστορικό αυτό θεσμό για να συνεχίσει να εργάζεται στο κρίσιμο αυτό διάστημα προς όφελος του πολίτη. Η μετάβαση από τη μια δομή στην άλλη δεν μπορεί να αφεθεί στον αέρα.

   

   

    Κυρίες και κύριοι,

   

    Έχουμε δουλέψει σκληρά για τη Μεταρρύθμιση αυτή. Στα συνέδριά μας και σε συνεργασία με το ΙΤΑ ετοιμάσαμε μια σειρά άκρως εφαρμόσιμων και λειτουργικών προτάσεων. Προσδοκούμε να βρούμε ένα κοινό βηματισμό ώστε να μην μπούμε σε έναν αυτοτροφοδοτούμενο «φαύλο κύκλο» επιφανειακών και αναποτελεσματικών συζητήσεων. Ξεκάθαρα επιδιώκουμε στην επιτυχία του εγχειρήματος. Η Μεταρρύθμιση είναι όραμα της ίδιας της Αυτοδιοίκησης και των ανθρώπων της. Εάν η Κυβέρνηση δεν κατανοήσει τα αιτήματά μας και δεν ανταποκριθεί ως οφείλει, με λύπη μας το λέμε, θα αναγκαστούμε να βρεθούμε εκτός διαλόγου. Για εμάς τους Αυτοδιοικητικούς η περίπτωση άρνησης, από την πλευρά της Κυβέρνησης, να συμπεριλάβει τους αδιαπραγμάτευτους αναγκαίους όρους, στο τελικό της κείμενο για τον «Καλλικράτη», ένα πράγμα μπορεί να σημαίνει: ΜΠΛΟΚΟ ΣΤΟ ΔΙΑΛΟΓΟ!

   

    Δεν πρέπει να αρκεστούμε, και δε θα το κάνουμε, σε ένα ευχολόγιο καλών προθέσεων από την Κυβέρνηση. Πρέπει άμεσα να εξασφαλιστεί η οικονομική βιωσιμότητα του εγχειρήματος. Δεν ωφελεί κανέναν αντί για Νομάρχες- επαίτες να έχουμε Περιφερειάρχες- επαίτες. Όπως πολύ εύστοχα είπε μια αγγλίδα πολιτικός, «κανείς δε θα θυμόταν τον καλό Σαμαρείτη αν είχε μόνο καλές προθέσεις. Είχε επίσης και λεφτά.»

   

    Το ζητούμενό μας είναι να αποφύγουμε τραγικά λά θη που το κόστος τους θα πληρώνουμε εσαεί. Έως ότου φωτιστούν τα σημεία που θέσαμε, από την πλευρά μας κρατάμε μια προσέγγιση επιφυλακτικής αναμονής. Δεν επιδιώκουμε σε καμιά περίπτωση να διαμορφώσουμε όρους αντιλόγου ή αντιπολιτευτικής πλατφόρμας, όχι, σε καμιά περίπτωση. Επιδιώκουμε αντίθετα να συμβάλουμε με τη θέση μας αυτή. Θεωρούμε ευθύνη και χρέος μας, να διασφαλίσουμε την επιτυχία του νέου θεσμού.

   

    Όμως σε καμιά περίπτωση δεν θα συναινέσουμε, Δεν μπορούμε να συναινέσουμε σε ένα ασαφές σχέδιο, σε μια μεταρρύθμιση- απορρύθμιση που απλώς θα οδηγήσει σε νέες δομές, δίχως να φέρει ουσιαστικές αλλαγές στη σχέση κεντρικής διοίκησης- αυτοδιοίκησης- πολίτη. Αντιλαμβανόμαστε ότι έχουμε χρέος και ευθύνη απέναντι στους πολίτες. Η νέα διοικητική μεταρρύθμιση είναι μια μεγάλη ευκαιρία για όλους, για τον τόπο και τους συμπολίτες μας. Διεκδικούμε την ενδυνάμωση της Περιφερειακής Δημοκρατίας με τη μετεξέλιξή μας. Όχι με την κατάργηση μας, όπως δυστυχώς κάποιοι θέλουν να αντιλαμβάνονται και προβάλλουν. Με την ισχυροποίηση του Β’ βαθμού Αυτοδιοίκησης, σε ένα νέο θεσμό, ικανό να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις των καιρών.

   

    Αγαπητοί συνάδελφοι,

   

    Σας καλώ ετούτη την ιστορική στιγμή για τον τόπο να αξιοποιήσουμε μαζί τη μεγάλη ευκαιρία που δίνεται στη χώρα. Δύσκολο το εγχείρημα, αλλά και η πρόκληση μεγάλη. Το θέμα της μεταρρύθμισης τεράστιο. Η υπόθεση εθνική. Γι’ αυτό και πρέπει να παραμείνουμε αδιαπραγμάτευτοι στις θέσεις μας ώστε να διασφαλίσουμε την επιτυχή πορεία του. Δεν υπάρχει ούτε χώρος ούτε χρόνος για μισόλογα. Βρισκόμαστε άλλωστε μπροστά σε μεγάλες προκλήσεις που απαιτούν τη μέγιστη συμφωνία μας και την έμπρακτη ενότητά μας. Το επόμενο χρονικό διάστημα θα κρίνει τη μάχη για την κατοχύρωση της ισότιμης θέσεις της Αυτοδιοίκησης στο πολιτικό και διοικητικό σύστημα της χώρας. Οι προοπτικές που ανοίγονται μπροστά μας για την κοινωνία, για την Ελλάδα, είναι μεγάλες. Όμως με τις σοβαρές προϋποθέσεις που βάλαμε..καθαρές κουβέντες! Στο χέρι μας είναι να κάνουμε το όραμα για ισχυρή Αυτο διοίκηση απτή πραγματικότητα!

   

    Μακριά από μικροπολιτικές σκοπιμότητες, το σχέδιο «Καλλικράτης» μπορεί να αποτελέσει μια ευκαιρία να αναδιαταχθεί η πολιτική σκακιέρα. Ελπίζουμε ότι η Διοικητική Μεταρρύθμιση και το όραμά μας δε θα «σκαλώσουν» σε δηλώσεις όπως αυτή που θα σας διαβάσω αμέσως και προέρχεται από τα χείλη υψηλόβαθμου μέλους της Κυβέρνησης στο ραδιοφωνικό σταθμό ΑΘΗΝΑ 9,84: «Δεν μπορούμε σε καμιά περίπτωση να αποδεχθούμε υπερσυγκέντρωση εξουσιών στο επίπεδο των περιφερειαρχών, πολύ περισσότερο όταν θα προικοδοτηθούν με αρμοδιότητες σημαντικές, αλλά και με σημαντικούς πόρους».

    Φίλες και φίλοι,

    Αγαπητοί συνάδελφοι,

    Θέλω τελειώνοντας να ευχηθώ καλή επιτυχία στο συνέδριό μας.

    Θέλω να ευχηθώ καλή επιτυχία σε όλους τους αγορητές και εύχομαι να έχουμε, μια πραγματικά εποικοδομητική και αποδοτική, μια χρήσιμη συζήτηση.

    Μια συζήτηση που πραγματικά θα ανοίξει νέους δρόμους για την Περιφέρεια, για την Ελλάδα μας, για όλους τους Έλληνες.

   

    Από την πλευρά μας, νιώθουμε υπερήφανοι που στηρίζουμε αυτόν τον εθνικό στόχο.

    Αγαπητοί συνάδελφοι επιθυμώ από την καρδιά μου να σας συγχαρώ και να σας επαινέσω για την υπευθυνότητα που επιδεικνύετε την περίοδο αυτή του προβληματισμού και των αποφάσεων. Πράγματι η συναινετική και ενωτική διάθεση αλλά και η σθεναρή και ξεκάθαρη στάση προσφέρει τεράστιες υπηρεσίες στην υπόθεση μας.

    Εμείς, υπηρετώντας για ακόμη μια φορά τον τόπο και την αυτοδιοίκηση, δεν φιλοδοξούμε την αυτοκατάργησή μας!

    Όχι! Αντίθετα, φιλοδοξούμε να συμβάλλουμε στην ισχυροποίηση των αυτοδιοικητικών θεσμών.

    Κατηγορηματικά δε δηλώνουμε… ότι το Συνέδριό μας θα παραμείνει ανοιχτό! Δεν κλείνει εδώ! Σε μια ανοικτή - συνεχή διαδικασία. Μέχρι την ολοκλήρωση της διαβούλευσης, μέχρι την τελική διαμόρφωση του Προγράμματος «Καλλικράτης»!

    Αυτός είναι ο δικός μας αγωνιστικός τρόπος για να στηρίξουμε την τοπική και περιφερειακή χειραφέτηση της Αυτοδιοίκησης! Είμαστε ανυποχώρητοι στον αγώνα μας μ ε μια υπεύθυνη, δυναμική, αγωνιστική παρουσία!

Στην Καβάλα το Σάββατο ο γγ του Υπουργείου Υγείας


Στην Καβάλα έρχεται το Σάββατο ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Υγείας Νίκος Πολύζος μετά από σχετικό αίτημα που απηύθυνε στην πολιτική ηγεσία του υπουργείου ο Βουλευτής Μιχάλης Τιμοσίδης.

Σε αναστολή λειτουργίας προχωρούν τα ΤΕΙ

Την απόφασή τους να προχωρήσουν από την 1η Μαρτίου σε αναστολή λειτουργίας των ΤΕΙ επικύρωσαν οι πρόεδροι των ΤΕΙ της χώρας κατά τη διάρκεια της έκτακτης συνόδους τους στην Αθήνα.

Λαϊκή Συνέλευση για τον Καλλικράτη στο δήμο Ελευθερών

Την ερχόμενη Κυραική στις 11.30 το πρωί στο ΙΝΑΛΕ  θα πραγματοποιηθεί έκτακτη Λαϊκή Συνέλευση των κατοίκων του δήμου Ελευθερών με θέμα την παρουσίαση του προγράμματος Καλλικράτης και πως αυτό θα επηρεάσει την οργάνωση, λειτουργία και το μέλλον του δήμου Ελευθερών.

Ποινή φυλάκισης 7μηνών για τον αντιδήμαρχο Καβάλας


Σε ποινή φυλάκισης 7 μηνών με 3ετή αναστολή καταδικάστηκε χθες στο Εφετείο Θράκης ο αντιδήμαρχος Τάσος Κυριατζής. Ο κ. Κυριατζής είχε καταδικαστεί και πρωτόδικα στην Καβάλα για συκοφαντική δυσφήμιση μετά από μήνυση του Απόστολου Αραμπατζή.

Τρίτη 2 Φεβρουαρίου 2010

Παραμένουν στα μπλόκα οι αγρότες και σκληραίνουν τη στάση τους

Για τρίτη εβδομάδα παραμένουν αποκλεισμένοι οδικοί κόμβοι και μεθοριακοί σταθμοί στη Βόρεια Ελλάδα και τη Θεσσαλία, όπου οι αγρότες αποφάσισαν να συνεχίσουν τις δυναμικές κινητοποιήσεις μετά το αδιέξοδο που σημειώθηκε στις διαπραγματεύσεις με το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης. Οι αποφάσεις για συνέχιση των κινητοποιήσεων των αγροτών ελήφθησαν μετά το αδιέξοδο, την Παρασκευή, του μαραθώνιου διαλόγου της υπουργού Κατερίνας Μπατζελή με το Πανελλήνιο Συντονιστικό Όργανο (δέκα μπλόκα στη Στερεά Ελλάδα και τη Μακεδονία) και του ενιαίου μετώπου που σχημάτισαν το Σάββατο 20 μπλόκα στη Βόρεια Ελλάδα και τη Θεσσαλία. Μετά το τέλος της συνεδρίασης στο Αγκιστρο Σερρών -κοντά στον Προμαχώνα- η επιτροπή των αγροτών ανακοίνωσε ότι θα ζητήσει συνάντηση με την υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης για να της εκθέσει τα αιτήματα των αγροτών, τα οποία είναι τα εξής:


* Μη διαχωρισμό των αγροτών σε κατά κύριο επάγγελμα και μη.

* Αναπλήρωση του χαμένου εισοδήματος και εγγυημένες τιμές στα γεωργοκτηνοτροφικά προϊόντα.

* Προστασία της ντόπιας παραγωγής από ομοειδή εισαγόμενα.

* Σύνδεση των επιδοτήσεων με την παραγωγή και κατάργηση όλων των «νόμιμων» και «παράνομων» παρακρατήσεων.

* Μείωση του κόστους παραγωγής με κατάργηση του ΦΠΑ σε εφόδια και μηχανήματα και των φόρων στο πετρέλαιο κίνησης, με μείωση των επιτοκίων της ΑΤΕ και επιδότηση βασικών αγροτικών εφοδίων κ.ά.

* «Πάγωμα» των αγροτικών χρεών για τρία χρόνια και παραγραφή όλων των πανωτοκίων.

* Πλήρη ασφάλιση της αγροτικής παραγωγής και του αγροτικού κεφαλαίου από όλους τους φυσικούς κίνδυνους, με αποκλειστικά δημόσιο ΕΛΓΑ που θα επιχορηγείται από το κράτος και άμεση αντιμετώπιση των χρεών του.

* Μη φορολόγηση των χωραφιών.

* Μείωση του χρόνου σύνταξης στα 60 για τους άνδρες και στα 55 για τις γυναίκες, καθώς και τη μεταφορά δικαιώματος της σύνταξης από τον αποθανόντα αγρότη σύζυγο στη σύζυγο και διπλασιασμό της ελάχιστης αγροτικής σύνταξης.

Έκλεισε ξανά αργά χθες το απόγευμα ο συνοριακός σταθμός του Προμαχώνα. Στο συνοριακό σταθμό, που ήταν κλειστός από την Παρασκευή, τα εγκλωβισμένα φορτηγά σχημάτιζαν ουρά περίπου 25 χλμ μέσα στη χώρα, ενώ περίπου διπλάσια σε μήκος ήταν η ουρά από εγκλωβισμένα φορτηγά στη Βουλγαρία. Εξάλλου, κλειστή παραμένει η Εγνατία Οδός, στα Κερδύλια και στη Χρυσούπολη, καθώς επίσης ο μεθοριακός σταθμός Δοϊράνης Κιλκίς και το τελωνείο Ορμενίου στον Έβρο.

Σε απεργιακές κινητοποιήσεις κλάδοι του δημοσίου

Σε δύο 24ωρες απεργιακές κινητοποιήσεις, στις 10 Φεβρουαρίου, μαζί με την ΑΔΕΔΥ, και στις 8 Μαρτίου, προχωρούν οι καθηγητές Μέσης Εκπαίδευσης, διεκδικώντας μισθολογικές αυξήσεις και ζητώντας να μην αλλάξει το θεσμικό πλαίσιο προσλήψεων και υπηρεσιακών μεταβολών. Κινητοποιήσεις για τις 10/2 εξήγγειλαν και οι νοσοκομειακοί γιατροί της χώρας.

Δευτέρα 1 Φεβρουαρίου 2010

Νέοι αντιδήμαρχοι ορίστηκαν στο δήμο Ελευθερούπολης

Νέους αντιδημάρχους όρισε ο δήμαρχος Ελευθερούπολης. Πρόκειται για τον Κυριάκο Μπάη με τομείς ευθύνης την ανάπτυξη, την παιδεία, τον πολιτισμό, την απασχόληση και τον Βασίλειο Αντωνάρα με τομείς ευθύνης το περιβάλλον, τα τεχνικά έργα και την πολιτική προστασία.

Διαβούλευση στη Χρυσούπολη για το σχέδιο Καλλικράτης

Οι προτάσεις της ΤΕΔΚ Καβάλας για το σχέδιο Καλλικράτης αναμένεται να συζητηθούν κατά τη διάρκεια της δημόσιας διαβούλευσης που θα πραγματοποιηθεί στο δημοτικό αμφιθέατρο Χρυσούπολης την Τετάρτη 17 Φεβρουαρίου στις 4.30 το απόγευμα.

Ρώσοι επιχειρηματίες στην Καβάλα

Το επιμελητήριο Καβάλας θα δεχθεί σήμερα το πρωί επίσκεψη επιχειρηματικής αποστολής αποτελούμενης από Ρώσους επιχειρηματίες, ιδιοκτήτες πολυκαταστημάτων και δικτύων διανομής της ρωσικής αγοράς που ενδιαφέρονται να έχουν συναντήσεις με Καβαλιώτες επιχειρηματίες για σύναψη εμπορικών σχέσεων.