Παρασκευή 15 Νοεμβρίου 2013

ΟΛΠ και Cosco «έδωσαν τα χέρια» - Επένδυση 230 εκατ. ευρώ στο λιμάνι του Πειραιά!



ΟΛΠ και Cosco «έδωσαν τα χέρια», επικυρώνοντας το τελικό κείμενο της συμφωνίας για τη μεγάλη επένδυση στο λιμάνι του Πειραιά, ύψους 230 εκ. ευρώ. Η εξέλιξη αυτή έρχεται να επιστεγάσει το μνημόνιο συνεργασίας που είχαν προσυπογράψει οι δύο πλευρές από τον περασμένο Ιούνιο, με την αρμόδια ευρωπαϊκή επιτροπή να υποβάλλει διαρκώς στο διάστημα αυτό ερωτήματα για το περιεχόμενο της συμφωνίας.
Με απόφαση του διοικητικού συμβουλίου του ΟΛΠ το οριστικό σχέδιο θα αποσταλεί στο Ελεγκτικό Συνέδριο για προσυμβατικό έλεγχο και θα γνωστοποιηθεί και στην αρμόδια ευρωπαϊκή επιτροπή. Στη συνέχεια το κείμενο θα προωθηθεί στις γενικές συνελεύσεις των δύο εταιρειών και κατόπιν στη Βουλή των Ελλήνων για ψήφιση.
Η συμφωνία περιλαμβάνει επενδύσεις ύψους 230 εκ. ευρώ για (α) την κατασκευή και εκμετάλλευση του δυτικού προβλήτα του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων του ΟΛΠ από τη ΣΕΠ Α.Ε., (β) την κατασκευή για λογαριασμό του ΟΛΠ του προβλήτα πετρελαιοειδών και (γ) την αναβάθμιση με νέο μηχανολογικό εξοπλισμό των προβλητών II και ανατολικού προβλήτα ΙΙΙ ΣΕΜΠΟ.
Επένδυση 230 εκατ. στον ΟΛΠ
Με την εκτέλεση των έργων αυτών και συγκεκριμένα με την εγκατάσταση των γερανογεφυρών «Super- super Post Panamax», ο Πειραιάς καθίσταται λιμάνι - κόμβος εξυπηρέτησης και πλοίων νέας γενιάς (άνω των 15.000 κοντέινερ). Τα κύρια σημεία του σχεδίου συμφωνίας είναι:
Η ΣΕΠ Α.Ε. δήλωσε ότι θα αυξήσει τη συνολική ετήσια δυναμικότητα στις δικές της εγκαταστάσεις από 3.700.000 κοντέινερ σε 6.200.000 κοντέινερ. Αποδέχθηκε να αυξήσει την ετήσια εγγυημένη δυναμικότητα σε 4.750.000 κοντέινερ και να διατηρηθούν οι ίδιες με την αρχική σύμβαση ρήτρες μη επίτευξης.

Για την κατασκευή του προβλήτα πετρελαιοειδών, το συνολικό έργο θα χρηματοδοτηθεί από τη ΣΕΠ. Ο ΟΛΠ θα το αποπληρώσει σε 22 χρόνια, με 2 χρόνια περίοδο χάριτος και επιτόκιο euribor +4%. Το ελάχιστο εγγυημένο αντάλλαγμα αναστέλλεται μέχρι να ολοκληρωθούν τα έργα και, πάντως, μέχρι το ΑΕΠ να ανέλθει σε +2% του έτους 2008 (τιμές 2005). Από τα υπάρχοντα οικονομικά στοιχεία προκύπτει ότι: Η ΣΕΠ έχει από τον Νοέμβριο 2009 μέχρι σήμερα καταβάλλει στον ΟΛΠ Α.Ε. το ποσό των 158.401.661 ευρώ και έχει σχεδόν εκτελέσει το αναληφθέν επενδυτικό της πρόγραμμα ύψους 340 εκ. ευρώ, το οποίο αναμένεται να ολοκληρωθεί μέχρι το 2015.
Η αύξηση της εγγυημένης δυναμικότητας από 3.700.000 κοντέινερ σε 6.200.000 κοντέινερ με σταθερό το μεταβλητό οικονομικό αντάλλαγμα (21% μέχρι το 2016 και 24,5% από το 2017 και μετά, ποσοστά που παραμένουν σταθερά) θα λειτουργήσουν οικονομικά υπέρ των εσόδων του ΟΛΠ.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του ΟΛΠ, το ελάχιστο εγγυημένο αντάλλαγμα (70% του συμβατικού) από το 2013 και μετά θα υπολείπεται του μεταβλητού αν δεν υπάρξουν σημαντικές ανατροπές ή θα βρίσκεται περίπου στο ίδιο επίπεδο.

700 ΝΕΕΣ ΘΕΣΕΙΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΣΤΟΝ ΠΕΙΡΑΙΑ
«Με την επένδυση αυτή δημιουργούνται 700 νέες θέσεις εργασίας στον Πειραιά και 1.500 έμμεσες, ενώ παράλληλα διασφαλίζεται η αναπτυξιακή προοπτική του λιμανιού του Πειραιά», τόνισε ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, υπό την εποπτεία του οποίου ολοκληρώθηκε η συμφωνία ανάμεσα στον ΟΛΠ και την κινεζική Cosco.

«Με τη συμφωνία αυτή επισφραγίζουμε τη μετάβαση του λιμανιού του Πειραιά σε μια νέα εποχή. Πρόκειται για τη μεγαλύτερη επένδυση στην Ελλάδα της κρίσης.
Αποδεικνύει ότι η εικόνα της χώρας μας αλλάζει και ότι με συστηματική δουλειά η ανάπτυξη μπορεί να επιστρέψει. Στόχος μας είναι να καταστήσουμε τον Πειραιά μητροπολιτικό λιμάνι της Μεσογείου για τα επόμενα 25 χρόνια.
Η επένδυση της Cosco, που πολεμήθηκε όσο καμία άλλη στο παρελθόν, αποδίδει τεράστια οφέλη για τη χώρα μας. Διότι σήμερα διπλασιάζουμε το ύψος της επένδυσης με ακόμη 230 εκατομμύρια.
Διπλασιάζουμε τις θέσεις εργασίας, δημιουργώντας άμεσα επτακόσιες νέες και άλλες περίπου χίλιες πεντακόσιες έμμεσες, ανθρώπων δηλαδή που θα απασχοληθούν γύρω από τη λειτουργία αυτής της επένδυσης.


Εφημερίδα ΕΘΝΟΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια :