Η αγορά του LNG επεκτείνεται με ραγδαίους ρυθμούς σε παγκόσμια κλίμακα και οι Έλληνες εφοπλιστές δίνουν δυναμικό «παρών», προχωρώντας σε επενδύσεις για την αγορά πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου.
Ειδικότερα, σύμφωνα με τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία, σχεδιάζουν να επενδύσουν το ποσό - ρεκόρ των 1,8 δισ. δολαρίων για την αγορά 11 νέων πλοίων μεταφοράς LNG.
Όπως αναφέρει δημοσίευμα της Wall Street Journal, οι εφοπλιστές στοιχηματίζουν ότι η πτώση στις τιμές θα ενισχύσει τη ζήτηση για τέτοιου είδους πλοία, καθώς οι ευρωπαϊκές χώρες προσπαθούν να απεξαρτηθούν ενεργειακά από τους ρωσικούς αγωγούς μεταφοράς φυσικού αερίου. Επίσης και οι ΗΠΑ αναμένεται ότι θα ξεκινήσουν να εξάγουν LNG από το 2018.
Τα πλοία μεταφοράς LNG, κόστους περίπου 200 εκατ. δολαρίων έκαστο, έχουν τριπλάσια τιμή από άλλα πλοία ανάλογου μεγέθους.
Αλλά καθώς η αγορά για πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, ξηρού φορτίου και τα δεξαμενόπλοια, διαθέτει από πλεονάζουσα χωρητικότητα που ξεπερνά έως και 25% τη ζήτησης και οδηγεί σε μη βιώσιμες τιμές ναύλων, τα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου συνήθως συνδέονται με επικερδή συμβόλαια, διάρκειας άνω των 10 ετών, αποφέροντας σημαντικά κέρδη στους ιδιοκτήτες τους.
Σύμφωνα με την WSJ, οι Έλληνες εφοπλιστές είναι οι «κυρίαρχοι των θαλασσών», καθώς έχουν στην κατοχή τους το 12% όλων των πλοίων που βρίσκονται στη θάλασσα και κατατάσσονται δεύτεροι, μετά τους Ιάπωνες, ελέγχοντας το 12% επίσης, των πλοίων μεταφοράς LNG.
Ήταν μεταξύ των πρώτων που στράφηκαν στην αγορά LNG την περασμένη 10ετία, ενώ ο συνδυασμός παγκόσμιας ζήτησης για πιο καθαρές πηγές ενέργειας αλλά και διάφορων καταστροφικών γεγονότων (σ.σ. όπως για παράδειγμα το πυρηνικό ατύχημα στη Φουκουσίμα) λειτούργησε υπέρ τους.
Υπενθυμίζεται, τέλος, ότι στις 21 Οκτωβρίου ο υπουργός ΠΕΚΑ Γιάννης Μανιάτης είχε συναντηθεί με εφοπλιστές και στελέχη ναυτιλιακών ομίλων που δραστηριοποιούνται στο χώρο του LNG και συγκεκριμένα με τους κ.κ. Γιώργο Προκοπίου της DYNAGAS LNG Partners LP, Νικόλαο Τσάκο της TSAKOS GROUP OF COMPANIES, Σταύρο Χατζηγρηγόρη, διευθυντή της MARAN GAS ΜΑΡΙΤΙΜΕ INC (του Ομίλου Αγγελικούση) και Θεοφάνη Σαλλή, γενικός διευθυντή της GASLOG LNG Services Ltd. (του Ομίλου Λιβανού).
Στη συνάντηση είχαν συζητηθεί οι τεχνικές και οικονομικές δυνατότητες που υπάρχουν, αναφορικά με την τροφοδοσία με CNG ή LNG των νησιών και των απομακρυσμένων περιοχών όπου δεν υπάρχει σχεδιασμός για τη σύνδεσή τους με το υπάρχον δίκτυο φυσικού αερίου στο ορατό μέλλον και είχαν εξεταστεί ενδεχόμενες επενδυτικές πρωτοβουλίες που ενδιαφέρουν τη χώρα μας, σε ζητήματα που σχετίζονται με την τροφοδοσία της ΝΑ Ευρώπης και την ανάπτυξη πλωτών σταθμών Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου.
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου