Παράλληλα, οι Ελληνες είναι πρώτοι στα δεξαμενόπλοια, δεύτεροι στα πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου, δεύτεροι στα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου και δεύτεροι στα πλοία μεταφοράς.
Παράλληλα, οι Ελληνες είναι πρώτοι στα δεξαμενόπλοια, δεύτεροι στα πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου, δεύτεροι στα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου και δεύτεροι στα πλοία μεταφοράς.
Σε όλες σχεδόν τις κατηγορίες ανταγωνίζονται δυο οικονομικές υπερδυνάμεις, την Ιαπωνία και την Κίνα.
Αναλυτικότερα, ο υπό ελληνική πλοιοκτησία στόλος -σύμφωνα με τη βάση δεδομένων του μεγαλύτερου ναυλομεσιτικού οίκου στον κόσμο- αποτελούνταν στα τέλη Απριλίου του τρέχοντος έτους από 4.894 πλοία, 168.922.455 gt και 291.735.318 dwt. Στη δεύτερη θέση με 8.357 πλοία, 242.640.509 dwt και 159.401.728 gt βρίσκεται η Ιαπωνία, ενώ την τριάδα συμπληρώνει η Κίνα με 6.427 πλοία, 190.601.765 dwt και 116.675.336 gt.
Ο αριθμός των πλοίων της Ιαπωνίας και της Κίνας είναι μεγαλύτερος, καθώς η μεν Ιαπωνία ως νησιωτική και η Κίνα ως τεράστια χώρα έχουν πολύ μεγάλο αριθμό πλοίων μικρής σχετικά μεταφορικής ικανότητας προκειμένου να εξυπηρετούν τις ανάγκες μεταφορών στο εσωτερικό τους.
Την πρώτη πεντάδα συμπληρώνουν η Γερμανία με 4.197 πλοία, 126.355.373 dwt και 95.052.148 gt και η Νότιος Κορέα με 2.651 πλοία, 83.534.652 dwt και 52.870.979 gt.
Ανά τύπο πλοίων, η Ελλάδα βρίσκεται στην πρώτη θέση στα δεξαμενόπλοια με 1.217 πλοία, 118.621.414 dwt και 64.347.957 gt, με την Ιαπωνία να ακολουθεί σε μεγάλη απόσταση με 938 πλοία, 40.175.492 dwt και 21.660.620 gt.
Στην τρίτη θέση βρίσκεται η Κίνα με 531 πλοία, 32.954.543 dwt και 18.094.791 gt. Στα πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου ο ελληνόκτητος στόλος καταλαμβάνει τη δεύτερη θέση πίσω από την Ιαπωνία.
Ο υπό ελληνική πλοιοκτησία στόλος αριθμεί 1.878 πλοία, 145.484.209 dwt και 78.843.115 gt, ενώ στην πρώτη θέση βρίσκεται η Ιαπωνία με 1.791 πλοία, 156.251.060 dwt και 84.987.256 gt. Στην τρίτη θέση στα bulkers βρίσκεται η Κίνα με 1.936 πλοία, 124.726.924 dwt και 69.870.973 gt.
Τα υπό παραγγελία πλοίαΑνάλογη είναι η εικόνα αν συμπεριληφθούν στον παγκόσμιο στόλο (όλων των τύπων πλοίων) και τα υπό παραγγελία πλοία.
Η Ελλάδα παραμένει στην πρώτη θέση αυξάνοντας μάλιστα τη διαφορά από το δεύτερο με 5.389 πλοία, μεταφορικής ικανότητας 335.510.389 dwt και 197.574.394 gt. Στη δεύτερη θέση βρίσκεται η Ιαπωνία με 8.842 πλοία, μεταφορικής ικανότητας 261.544.298 dwt και 173.060.346 gt. Την τριάδα συμπληρώνει η Κίνα με 6.995 πλοία, 235.212.721 dwt και 144.829.189 gt.
Ανά κατηγορία πλοίων η εικόνα είναι παρόμοια με αυτή που αφορά τον εν ενεργεία στόλο. Αξίζει, ωστόσο, μία ειδική επισήμανση στα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG), όπου η Ελλάδα καταλαμβάνει τη δεύτερη θέση πίσω από την Ιαπωνία. Χωρίς τα υπό παραγγελία βρίσκεται δυο θέσεις πιο πίσω.
Η διαφορά αυτή είναι ενδεικτική των επενδύσεων που πραγματοποιούν τα δυο τελευταία χρόνια και στο συγκεκριμένο τομέα οι Ελληνες εφοπλιστές.
Αναλυτικότερα, σε ένα σύνολο 501 πλοίων διεθνώς ο ελληνόκτητος στόλος αποτελείται από 62 πλοία, 5.395.499 dwt και 6.400.927 gt, ενώ η Ιαπωνία -που βρίσκεται στην πρώτη θέση- έχει ένα στόλο από 100 πλοία 7.357.057 dwt και 10.349.452 gt.
Σημειώνεται ότι η Ιαπωνία είναι η μεγαλύτερη καταναλώτρια LNG στον κόσμο. |
(Ναυτεμπορική) |
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου